Ügyintézési határidő
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy lehetőség van arra is, hogy az adott napon beadott okiratot még ugyanazon a napon, ügyfélfogadási időben egy későbbi időpontban vegyék át.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az igazságügyért felelős miniszter és a Magyar Országos Közjegyzői Kamara által a külföldi felhasználásra szánt közokiratok tanúsítvánnyal történő ellátásának eljárásáról szóló 16/2008. (VIII.1.) IRM rendelet 7. §-a alapján a felülhitelesítési kérelmek elintézésére biztosított ügyintézési határidő a kérelem előterjesztésétől számított 15 nap.
A Magyar Országos Közjegyzői Kamara azonban a kérelmek elintézését lehetőség szerint annak beadása napján teljesíti.
Az igazgatási szolgáltatási díj mértéke és megfizetése
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy az igazgatási szolgáltatási díjat készpénzben megfizetni NEM LEHETSÉGES!
A Magyar Országos Közjegyzői Kamara által végzett hitelesítésért közjegyzői, illetve fordítói aláírásonként 5.000 Ft.- igazgatási szolgáltatási díjat kell az alábbi módok valamelyikén megfizetni:
- bankkártyás fizetéssel az Apostille Irodában,
- postai készpénz-átutalási megbízással (ún. sárga csekk, melyet az Apostille Iroda ügyfélvárójában találnak, a befizetést pedig a csekk eredeti feladóvevényével kell igazolni),
- banki átutalással.
Magyar Országos Közjegyzői Kamara 10918001-00000007-15030116 számú bankszámlájára (külföldről történő átutalás esetén IBAN számlaszám: HU35 10918001-00000007-15030116, Swift Code: BACXHUHB) a befizetést a bankszámla terhelését tartalmazó napi bankkivonattal kell igazolni a kérelem benyújtásakor.
Az igazgatási szolgáltatási díj megfizetéséről kiállított számviteli bizonylat
A kérelmek elintézésével egyidejűleg kerül sor számviteli bizonylat kiállítására a megfizetett igazgatási szolgáltatási díjról.
Postai úton történő ügyintézés
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy postai ügyintézés esetén a várható átfutási idő 2 hét, a kézbesítésre való tekintettel.
Az Apostille tanúsítvány kiállítása, illetve a közbenső hitelesítés postai úton is elintézhető. Ebben az esetben a Magyar Országos Közjegyzői Kamarának (1535 Budapest, Pf.:839 címre) meg kell küldeni:
- A honlapról letölthető „Apostille kiállítása, illetve közbenső hitelesítés iránti kérelem” formanyomtatványát hiánytalanul kitöltve
- az igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló napi bankkivonatot vagy a postai készpénz-átutalási megbízás feladását igazoló szelvényrészét
- a felülhitelesíteni kérelmezett okiratot
Amennyiben a felülhitelesíteni kérelmezett okirathoz a Tisztelt Ügyfelek nem mellékelik a fönt megjelölteket, vagy kérelmük egyéb hiányosságokban szenved, úgy az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 44. §-a alapján hiánypótlásra felhívó végzés kibocsátására kerül sor.
Amennyiben a kitűzött határidő alatt a végzésben megjelölt hiányok orvoslásra kerülnek, a Magyar Országos Közjegyzői Kamara teljesíti a kérelmek elintézését.