Felhívjuk kedves ügyfeleink figyelmét, hogy a jelentősen megnövekedett ügyfélforgalomra tekintettel 2025. február 1-től ügyfélhívó rendszer került bevezetésre.

Az ügyfeleknek az Apostille irodában elhelyezett sorszámosztó automatából kell sorszámot húzniuk. Az automata a sorszámok kiadásával a napi ügyfélfogadási időt (9.00-12.00) 10 perces időközökre osztja fel. Az adott napon a  fogadható maximális ügyfélszám elérését követően az automata további sorszámot nem ad ki. Erre tekintettel, ha előzetes időpontfoglalás nélkül, úgy érkezik egy ügyfél, hogy előtte még annyian várakoznak, hogy az ügyfélfogadási időbe nem fér bele, hogy az ő irata is elkészüljön, akkor másik időpontban kell visszajönnie. 11:50 után a gép nem ad sorszámot.

Kérjük kedves ügyfeleinket, hogy a jövőben a fentiek figyelembevételével tervezzék az ügyintézésüket és időben érkezzenek!

2025. március 3. napjától lehetőség lesz online időpontfoglalásra is. Az online előre bejelentkezett ügyfelek elsőbbséget élveznek az ügyintézés során. Az időpontfoglalás 2025. március 3. napjától kötelező lesz azok számára, akik 15 db iratnál több irat hitelesítését kérik.

Hétfő: 9-12
Kedd: 9-12 és 13-16
Szerda: 9-12
Csütörtök: 9-12
Péntek: 9-12

Az Apostille kiállítása iránti kérelmeket személyesen a Közjegyzők Házában (1087 Budapest, Stróbl Alajos utca 3/b. földszint) lehet ügyfélfogadási időben benyújtani. Meghatalmazás nem szükséges.

Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Apostille irodában azonnali ügyintézésre beadható iratok maximum darabszáma 15. Ennél több irat egyidejű beadása esetén az elkészült iratokért másnap ügyfélfogadási időben lehet visszajönni.

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy lehetőség van arra is, hogy az adott napon beadott okiratot későbbi időpontban, ügyfélfogadási időben vegyék át.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az igazságügyért felelős miniszter és a
Magyar Országos Közjegyzői Kamara által a külföldi felhasználásra szánt közokiratok tanúsítvánnyal történő ellátásának eljárásáról szóló 16/2008. (VIII.1.) IRM rendelet 7. §-a alapján a felülhitelesítési kérelmek elintézésére biztosított ügyintézési határidő a kérelem előterjesztésétől számított 15 nap.

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara azonban a kérelmek elintézését lehetőség szerint annak beadása napján teljesíti.

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy az igazgatási szolgáltatási díjat készpénzben megfizetni NEM LEHETSÉGES!

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara által végzett hitelesítésért közjegyzői, illetve fordítói aláírásonként 5000 Ft.- igazgatási szolgáltatási díjat kell az alábbi módok valamelyikén megfizetni:

  • bankkártyás fizetéssel az Apostille Irodában
  • postai készpénzátutalási megbízással (sárga csekk)
  • sárga csekket az Apostille Iroda ügyfélvárójában találnak, a befizetést a csekk feladóvevényével kell igazolni
  • banki átutalással

Magyar Országos Közjegyzői Kamara 10918001-00000007-15030116 számú bankszámlájára (külföldről történő átutalás esetén IBAN számlaszám: HU35 10918001-00000007-15030116, Swift Code: BACXHUHB) a befizetést a bankszámla terhelését tartalmazó napi bankkivonattal kell igazolni a kérelem benyújtásakor.

Tekintettel Tisztelt Ügyfeleink érdekére, illetve számlával kapcsolatos panaszaira
2011. július 4. napjától a kérelmek elintézésével egyidejűleg kerül sor számla kiállítására a megfizetett igazgatási szolgáltatási díjról.

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy postai ügyintézés esetén a várható átfutási idő 2 hét, a kézbesítésre való tekintettel.

Az Apostille tanúsítvány kiállítása, illetve a közbenső hitelesítés postai úton is elintézhető. Ebben az esetben a Magyar Országos Közjegyzői Kamarának (1535 Budapest, Pf.:839 címre) meg kell küldeni:

Amennyiben a felülhitelesíteni kérelmezett okirathoz a Tisztelt Ügyfelek nem mellékelik a fönt megjelölteket, vagy kérelmük egyéb hiányosságokban szenved az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 44. §-a alapján hiánypótlásra felhívó végzés kibocsátására kerül sor.

Amennyiben a kitűzött határidő alatt a végzésben megjelölt hiányok orvoslásra kerülnek a
Magyar Országos Közjegyzői Kamara teljesíti a kérelmek elintézését.

Ügyfeleink részére az utcában nem fizetős parkoló áll rendelkezésre.

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara elérhetőségei A Területi Közjegyzői Kamara elérhetőségei MOKK Közjegyzői Levéltár
© 2023 Magyar Országos Közjegyzői Kamara MOKK.HU Minden jog fenntartva.
Skip to content